Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1238
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorايوب, بعيرة-
dc.date.accessioned2021-11-08T13:15:32Z-
dc.date.available2021-11-08T13:15:32Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص " مالية المؤسسة "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1238-
dc.descriptionThis study aimed to measure the impact of creative accounting methods, as we relied on the descriptive analytical approach in the study. A valid and nonrefundable form (40) forms, while the canceled were (18) forms. In analyzing the data, we relied on the Statistical Packages for Social Sciences (SPSS) program and the Electronic Tables Wizard (EXCEL 2010) program, where we found that the creative methods have statistical significance at the level of Significant 5%, which means that it has an impact on the quality of the financial statementsen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد ا رسة إلى قیاس اثر أسالیب المحاسبة الإبداعیة، حیث اعتمدنا على المنهج الوصفي التحلیلي في الد ا رسة، ولتحقیق أهداف الد ا رسة قمنا بإعداد وتوزیع ( 100 ) استمارة استبیان على مجتمع الد ا رسة الذي تكون من مجموعة من المدققین والمحاسبین، وبعد استرجاع الاستما ا رت وفرزها تحصلنا على 42 ) استمارة صالحة، والغیر مسترجع ( 40 ) استمارة، أما الملغاة فكانت ( 18 ) استمارة، وقد اعتمدنا في ) وبرنامج معالج الجداول (SPSS) تحلیل البیانات على برنامج الحزم الإحصائیة للعلوم الاجتماعیة حیث توصلنا أن للأسالیب الإبداعیة دلالة إحصائیة عند مستوى معنوي ،EXCEL ( الالكترونیة ( 2010 %5 مما یعني وجود تأثیر لها على جودة القوائم المالیةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالمحاسبة الإبداعیة، القوائم المالیةen_US
dc.subjectcreative accounting, financial statementsen_US
dc.titleقیاس أثر أسالیب المحاسبة الإبداعیة في جودة القوائم المالیةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.