Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1166
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد الأمين, عبد الرزاق,عبوريمحمد-
dc.date.accessioned2021-11-07T08:26:36Z-
dc.date.available2021-11-07T08:26:36Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1166-
dc.descriptionThis study aims to determine the impact of psychological factors on conspicuous consumption among Algerian consumers in the province of Mila. To achieve this objective, the study was divided in two folds. First, ychological factors were theoretically represented in four factors (motives, perception, learning, beliefs and attitudes). Second, to collect the data, a questionnaire was developed and distributed to a sample of 100 consumers. The statistical package for the social sciences (SPSS) was used to analyze the data using deferent statistical methods. The study concluded that psychological factors affects the orientation toward conspicuous consumption among the study sampleen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد ا رسة إلى تحديد أثر العوامل النفسية في ش ا رء المنتجات المظهرية حالة مستهلكي مدينة ميلة، وقد تمثلت العوامل النفسية في أربعة عوامل وهي )الدوافع، الاد ا رك، التعلم، المعتقدات والمواقف(، ولتحقيق أهداف الد ا رسة تم تطوير استبانة لغرض جمع البيانات من أف ا رد العينة، والتي بلغت ( 100 ( مفردة، وتم استخدام الرزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية ) spss ( لتحليل بيانات الاستبانة، اعتمادا على المتوسطات والانح ا رفات ونموذج الانحدار و غيرها من الأساليب الإحصائية، وقد توصلت الد ا رسة إلى أنه يوجد أثر للعوامل النفسية مجتمعة في ش ا رء المنتجات التفاخرية حالة مستهلكي مدينة ميلةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالعوامل النفسية، الدوافع، الاد ا رك، التعلم، المعتقدات والمواقف، الاستهلاك المظهريen_US
dc.subjectpsychological factors, motives, perception, learning, beliefs and attitudes, conspicuous consumptionen_US
dc.titleتأثير العوامل النفسية في شراء المنتجات المظهريةen_US
dc.title.alternative"حالة مستهلكي مدينة ميلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.