Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorراضية, بوالبعير-
dc.date.accessioned2021-10-31T09:19:12Z-
dc.date.available2021-10-31T09:19:12Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1095-
dc.descriptionEntrepreneurial culture is a distinct philosophy based in its content on the inevitability of the entrepreneurial orientation of the youth group, especially the educated in particular, given the fact that the university student is a basic member of countries to diversify their economies and ensure their sustainable and comprehensive development This study aims to find out the extent to which university training contributes to enhancing the entrepreneurial culture among students of the University Centre - Mila, as well as to identify whether the knowledge and qualifications provided by university training contribute to implanting entrepreneurial culture among the students under study, as the study was conducted on a sample of first and second year stud commercial and management sciences at the Abdelhafid Boussouf University Center - Mila. The study reached a number of results, the most important of which are: that university training contributes to enhancing the ntrepreneurial culture, which means the higher the student’s level, the greater his self-confidence and otivation towards establishing his own institution, and that the inclusion of training programs in the entrepreneurial field at the level of university institutions contributes to increasing awareness of university graduates in particular about the opportunities available to them in their field life in the futureen_US
dc.description.abstractتعتبر الثقافة المقاولاتية فمسفة متميزة ترتكز في محتواىا عمى حتمية التوجو المقاولاتي لمفئة الشبانية خاصة المتعممين عمى وجو الخصوص، باعتبار أن الطالب الجامعي يعد رىان الدول لتنويع اقتصادياتيا وضمان استدامتيا التنموية الشاممة. تيدف ىذه الد ا رسة لمعرفة مدى مساىمة التكوين الجامعي في تعزيز الثقافة المقاولاتي ة لدى طمبة المركز الجامعي – ميمة، وكذا التعرف فيما إذا كانت المعارف والمؤىلات التي يقدميا التكوين الجامعي تساىم في زرع الثقافة المقاولاتية لدى الطمبة محل الد ا رسة، حيث تمت الد ا رسة عمى عينة من طمبة السنة أولى وثانية ماستر في تخصصات العموم الاقتصادية والتجارية وعموم التسيير بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف – ميمة. وقد توصمت الد ا رسة إلى جممة من النتائج أىميا: أن التكوين الجامعي يسيم في تعزيز الثقافة المقاولاتية ىذا يعني كمما كان الطالب ذو مستوى عالي كمما ا زدت ثقتو بنفسو ودافعيتو نحو إنشاء مؤسسة خاصة بو، وأن إد ا رج الب ا رمج التكوينية في المجال المقاولاتي عمى مستوى المؤسسات الجامعية يساىم في إد ا رك الطمبة الجامعيين عمى وجو الخصوص بالفرص المتاحة ليم في حياتيم الميدانية مستقبلاen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتكوين الجامعي، المقاولاتية، الثقافة المقاولاتيةen_US
dc.subjectuniversity training, entrepreneurship, entrepreneurial cultureen_US
dc.titleدور التكوين الجامعي في تعزيز الثقافة المقاولاتيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة: المزكز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.