Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4512
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hala, FEDGHOUCHE | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-28T09:13:22Z | - |
dc.date.available | 2025-09-28T09:13:22Z | - |
dc.date.issued | 2025-06 | - |
dc.identifier.citation | Energétique | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4512 | - |
dc.description | Le présent travail est une simulation numérique par le code ANSYS Fluent d’un jet impactant une paroi triangulaire. L’effet de nombre de Reynolds, distance buse-paroi sur la dynamique de l’écoulement est simulé numériquement utilisant le modèle de turbulence SST k-ω. La configuration de jet impactant considère avec une distance buse-paroi varie de 1 jusqu’à 8, le nombre de Reynolds varie entre Re = 5000 à 30000. Les résultats montre que concernant l’effet du nombre de Reynolds, la valeur la plus élevée de vitesse est obtenue pour la valeur de Re = 30000 et pour l’effet de H/D la valeur la plus élevée vitesse est obtenue pour la valeur de H/D = 1 | en_US |
dc.description.abstract | The present work is a numerical simulation using the ANSYS Fluent code of an impinging jet a triangular wall. The effect of Reynolds number, nozzle to wall distance on flow dynamics is simulated numerically using the SST k-ω turbulence model. The configuration of the impinging jet considers that with a nozzle-wall distance ranging from 1 to 8, the Reynolds number varies between Re = 5000 to 30000. The results show that regarding the effect of the Reynolds number, the highest speed value is obtained for the value of Re = 30000 and for the effect of H/D the highest speed value is obtained for the value of H/D = 1 | en_US |
dc.description.sponsorship | العمل الحالي عبارة عن محاكاة عددية باستخدام كود انسيس فلونت لطائرة نفاثة تصطدم بجدار مثلث. تم محاكاة تأثير رقم رينولدز ومسافة جدار الفوهة على ديناميكيات التدفق عدديًا باستخدام نموذج اضطراب اسست ك اومقا . يأخذ تكوين الطائرة . المصطدمة في الاعتبار أنه مع مسافة جدار الفوهة التي تتراوح من 1لى 8، يتراوح رقم رينولدز بين 0555 إلى 05555 وتبين النتائج أنه فيما يتعلق بتأثير رقم رينولدز، يتم الحصول على أعلى قيمة للسرعة لقيمة هي 05555 وبالنسبة لتأثير المسافة بين النفاث المصطدم و السطح يتم الحصول على أعلى قيمة للسرعة لقيمة ح/ض = 1 . | en_US |
dc.language.iso | fr | en_US |
dc.publisher | univercity centre of abdelhafid boussouf mila | en_US |
dc.subject | axisymmetric impacting jet, corrugated surface, SST k-ω turbulence model | en_US |
dc.subject | jet impactant axisymétrique, surface corruguée, modèle de turbulence SST k-ω. | en_US |
dc.title | Simulation numérique d’un jet turbulent impactant une paroi corruguée de type triangulaire | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Science and technology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Simulation numérique d’un jet turbulent impactant une paroi corruguée de type triangulaire.pdf | 3,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.