Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرزيقة, لعبيي-
dc.date.accessioned2025-07-13T08:33:16Z-
dc.date.available2025-07-13T08:33:16Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationليسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4172-
dc.descriptionDefining antonyms in school dictionaries plays a significant role as an effective technique for learning concepts for early learners. This importance lies in facilitating the acquisition of vocabulary and concepts and enriching the linguistic vocabulary. Defining antonyms helps distinguish words and consolidate their meanings. In this study, we focused on introducing this technique from a theoretical perspective. As for the practical aspect, we worked on demonstrating its presence in school textbooks and its importance. We also extracted and analyzed models of defining antonyms from school dictionaries and demonstrated the effectiveness of this technique in the concept learning process.en_US
dc.description.abstractللتعريف بالضد في المعاجم المدرسية دور مهم كتقنية فعالة في تعلم المفاهيم لدى متعلمي الم ا رحل التعليمية الأولى، تكمن هذه الأهمية في تسهيل اكتساب المفردات والمفاهيم وإث ا رء الرصيد اللغوي، فالتعريف بالضد يساعد على تمييز الكلمات وترسيخ معانيها، وقد اشتغلنا في هذه الد ا رسة على التعريف بهذه التقنية في الجانب النظري أما في الجانب التطبيقي فعملنا على بيان تواجدها في الكتب المدرسية و أهمية ذلك بالإضافة الى استخ ا رج نماذج للتعريف بالضد من المعاجم المدرسية وتحليلها وبيان مدى فاعلية هذه التقنية في عملية تعلم المفاهيم.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleالتعريف بالضد في المعاجم المدرسية ودوره في تعلم المفاهيمen_US
dc.title.alternativeنماذج مختارةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.